sobota 22. února 2014

Banánovo-jogurtová zrmzlina



Banán -> pro mě asi nejlepší sacharidová bomba ke sváče, která vás zasytí a pořádně nastartuje. Velké plus je také to, že má v sobě spoustu vitamínů a minerálů, což je přesně to, co od zdravé výživy chceme. ;) Nejsem tedy určitě jediná, co si jich v obchodě nabere pořádnou nálož, sotva vidí ceduli hlásající AKCE.
Co když ale svoje banány nestihnete správně zařadit do svého jídelníčku a oni se pomalu začnou kazit? Dnes mám pro vás více než chutné řešení. :)




Nakoupili jste přespříliš banánů a začínáte si všímat, jak pomalu začínají hnědnout a kazit se? Nezvládnete je už všechny sníst, ale je vám líto je vyhodit? Řešení je jednoduché. :)
Banány oloupejte a nabalíčkujte si je třeba po 100g do mrazáku. Musíte je ale nakrájet na kousky (třeba širší kolečka), aby pak fungovali i pro náš následující recept. Já měla balíčky zabalené v potravinové folii a naskládané v krabičce v mrazáku. Nejdřív jsem se bála, aby folie nějak nepřimrzla a šla ze zmrzlého banánu sundat, ale vše šlo naštěstí uplně jednoduše.

A teď už k naší zmrzlině:

Ingredience:

100g zmrzlého banánu
1 kelímek Activia 0% tuku


Postup:

Banán je lepší nechat chvilinku povolit, protože slabší mixér ho jinak nezvládne rozdrtit. Pak už je vše ale uplně jednoduché. Dáme tyto dvě ingredience do mixéru a mixujeme tak dlouho, dokud nám nevznikne jednolitá hmota -> zmrzlina. Já použila mixér na drcení oříšků a fungovalo to dokonale. :)


Jak je vidět, zmrzlina není sice na kopečkování, ale za to byla vážně výborná. Podle chuti si můžete do základu přidat skořici, nebo třeba hořké kakao. Či něco z toho použít jako posypku.


Já si zmrzlinu posypala domácí granolou (recept ZDE) a příště asi ještě nastrouhám čokoládu. 0:) 

Nutriční hodnoty (bez posypu): 648Kj; 7,64g bílkovin; 28,64g sacharidů z toho 20,87 cukru; 0,42g tuku; 3g vlákniny; 240mg vápníku

Přeji dobrou chuť při "hřešení" bez výčitek. :))

Žádné komentáře:

Okomentovat