úterý 28. ledna 2014

Domácí zapékané müsli





Jako první článek jsem si pro vás vybrala recept na domácí pečené müsli.

Jak už bývá zvykem, každý má jiné chutě a v obchodě bývá dost těžké ve spěchu vybírat to pravé müsli. Všímáte-li si složení potravin a zkoumáte-li tabulky energetických hodnot jako já, je to doslova nekonečné nakupování. Není tedy nic jednoduššího, než nabrat košík plný sušeného ovoce, oříšků, různých druhů vloček a křupavou granolu si doma připravit sama.
Jako inspiraci pro vás dnes mám kakaové neslazené müsli, které si sami můžete doplnit různými pochoutkami.








Ingredience:
80g cereálních lupínků (Fit cereal od BonaVita)
80g vlákniny (já použila skořicovou od Mixit)
40g  ovesných jemných vloček s vlákninou od Emca (jsou polonadrcené a granola se jimi lépe spojí)
200g ovesných vloček
15g Holandského kakaa
30g sušených fíků
30g mandlí nakrájených na plátky
hrneček vody (cca 250ml)

Den předem jsem si ještě nasušila ovoce
z 160g čerstvého banánu -> 40g sušeného
z 50g čerstvého manga -> 8g sušeného

(sušené ovoce na fotku bohužel nezbylo :-D )

Všechny sypké ingredience smícháme dohromady ve větší míse.
Poté přilijeme hrnek vody a opět pořádně promícháme, aby se nám vše pěkně spojilo.

A teď už jen pěkně rozprostřeme na plechu vyloženém pečícím papírem. Vložíme do trouby předehřáté na cca 180°C. Po 15 minutách směs vyndáme a trochu promícháme, aby nám vznikly hrudky a ne jednolitá placka, vložíme zpět do trouby na dalších 10-15 minut. (


A máme hotovo. 

Energetické hodnoty na 100g: 1471Kj, Bílkoviny: 11g, Sacharidy: 58g z toho 3,8g cukry, Tuky: 7,5g a 7,04g vlákniny

A kdo jako já s oblibou používá kalorické tabulky, tuhle ňamku najde pod názvem -> MC kakaové musli

Vzhledem k tomu, že u nás doma nemusíme nic moc přeslazeného, nepřidávala jsem žádné sladidlo. Vy si podle chuti můžete vodu namíchat s medem, javorovým sirupem, či třtinovým cukrem. Energetické hodnoty se pak ale samozřejmě budou trochu lišit. V ingrediencích se také fantazii meze nekladou, takže už si sami podle chuti můžete namíchat ovoce a oříšky, které máte rádi. ;)

Teď už jen sednout k televizi a müsli si užít pěkně křupavé, nebo si ho můžete jako já vychutnat s bílým jogurtem či mlékem. 

Přeji dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat