úterý 1. dubna 2014

Hovězí s máslovou dýní, avokádem a quinoou





Maminka se při svých nákupech zase jednou rozhodla vylepšit mi večer náladu a dorazila i s máslovou dýní. Hodně dlouho jsem pokukovala po Pinterestu, Instagramu i různých receptech na blozích, než jsem vymyslela co s ní. Nakonec jsem se vlastně neinspirovala ničím, co jsem kde viděla, ale prostě zase zapojila fantazii. Na neděli bylo vyndané mé milované hovězí, takže využití dýně bylo v tu chvíli naprosto jasné. :))



 Ingredience:

  • 200g máslové dýně
  • 100g libového zadního hovězího
  • 70g quinoi (v suchém stavu)
  • 20g zralého avokáda
  • 1 stroužek česneku
  • 1/2 červené cibule
  • červené víno na podlití
  • sůl,, pepř


Postup:

Jako vždy začneme krájením. :) Hovězí na nudličky, avokádo a dýni na kostičky, cibuli pěkně na jemno a česnek tak jak máte rádi, někdo lisuje, někdo krájí. :)

Do rendlíku s nepřilnavým povrchem jsem si dala trošku vody, kterou jsem osolila a opepřila. Když se voda začala vařit, přidala jsem cibulku a česnek a nechala změknout. Pak jsem přidala nudličky hovězího, a když se zatáhlo, dopodlila jsem ho namíchaným vínem s vodou.

Hovězí je přeci jen tužší, když se dělá krátce, takže takhle podlité, jsem ho nějakou dobu nechala dusit. Dýni a avokádu stačí mnohem míň času. ;)

Mezitím, co se hovězí dusilo, jsem si několikrát propláchla quinou horkou vodou abych zabránila tomu, že bude nahořklá. Osolila a dala na 20min vařit.

Zhruba v půlce doby potřebné pro vaření quinoi jsem k masu přidala dýni a avokádo a opět trochu dopodlila. Tuto směs jsem nechala dusit, dokud dýně nezměkla, což vyšlo akorát tak, aby i quinoa byla hotová. :)

Teď už stačilo jen část dýně a avokáda rozmačkat a nechat ze směsi odpařit přebytečnou tekutinu tak, aby vznikla spíš hustší omáčka. No a teď už stačí jen servírovat. :)))

Nutriční hodnoty: 2 112Kj; 33g bílkovin; 62g sacharidů z toho 4g cukru; 13g tuku; 5,5g vlákniny

Jednoduše opět jeden nadupaný oběd po nedělním treninku. :)

S kořením si můžete samozřejmě trošku víc pohrát, přidat například bobkový list, nové koření a rozmačkat všechnu dýni. je lehce nasládlá, takže poté bude omáčka dost připomínat svíčkovou. :))

Přeji dobrou chuť!!!! :)

P.S.: A jak děláte máslovou dýni vy? Raději na slano, nebo na sladko? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat