pátek 18. dubna 2014

Basmati sushi





Vzhledem k tomu, že jsem závislák na sushi a moje cheat meal se za poslední dobu neodehrávalo jinak než právě v nějaké running sushi restauraci, rozhodla jsem si zdravější verzi umotat doma. Na sushi jako takovém vlastně stejně není nic špatného, ale všeho s mírou. Takže žádná přejídačka v restauraci jako vždy (o tom si ještě něco řekneme v jiném článku.), ale pěkně propočítaný oběd, který bych mohla mít každý den, kdybych u toho motání vždy tolik nenadávala nedočkavostí. :D







Ingredience:

  • 70g Basmati rýže (v suchém stavu)
  • 60g uzeného, nebo jinak nakládaného, syrového lososa
  • 2 plátky řasy nori
  • 30g avokáda
  • ledový salát
  • salátová okurka
  • ocet na sushi rýži
  • sojová omáčka na sushi
  • wasabi

Jednoduše jsem se rozhodla udělat o něco zdravější sushi, než z typické sushi rýže, ale zase jsem to nechtěla přehánět a měnit ji například za quinou, či brokolovi, jak jsem to v některých receptech viděla. (I když to jednou určitě taky vyzkouším :) ). 
Takže jsem zvolila klasickou Basmati rýži, která je na mém jídelníčku poslední dobou prakticky každý den, ale ku podivu jí stále nejsem přejedená. :D Ze začátku jsem se trošku děsila, jestli se s ní sushi správně slepí, a zda nebude mít výrazně jinou chuť, ale obavy se nakonec nevyplnili. :)

A postup..? Naprosto jednoduchý, jako u klasického sushi.

Basmati rýži neproplachujte a rovnou jí dejte vařit, bude se Vám s ní potom lépe pracovat. Nechte ji i trošku rozvařit (takže místo 10 minut varu, tak 15). Mezi tím, co se Vám vaří rýže, si v klidu můžete připravit zbytek ingrediencí a když je hotová, postupujeme stejně jako u klasického sushi.

Do rýže přidáme trošku octa na dochucení, řasy si rozpůlíme a motáme. Mě dávka vyšla na tři válečky klasického maki, (jedna s lososem a okurkou, jedna s lososem a avokádem a jedna jen s avokádem) a z posledního plátku jsem si udělala dva kornoutky -> Temaki. Určitě by šli i California rolls, nebo Ura maki, ale na to jsem vážně neměla dost obrněné nervy. ;)
Pak už jen pěkně naservírovat, připravit sojovou omáčku a wasabi a rázem jste jak v japonské restauraci přímo u Vás doma. :)

No a pokud nevíte, jak sushi umotat, návod najdete ZDE.



Nutriční hodnoty: 2 009Kj; 21g bílkovin; 65g sacharidů; 14g tuku

Přeji dobrou chuť! :))

3 komentáře:

  1. Super! Konečně s Mírou vyzkoušíme sushi po domácku, díky! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkuste...! :) A jestli jste milovníky running jako já, někdy dáme společný cheat meal ;) Zrovna zítra se na něj chystám :)

      Vymazat
    2. Určitě můžeme zajít, přímo na runningu jsme ještě nebyli, jen na meníčkách, dlouho se chystáme, tak bude aspoň důvod a půjdeme spolu! ;-)

      Vymazat