sobota 1. března 2014

Ovesno-banánové lívanečky






Na každém druhém blogu se zdravou výživou, či stránkách s recepty najdete recept na ovesné lívanečky. Není tedy divu, že i já jsem si po dlouhé době našla o víkendu trochu času a lívanečky k snídani vyzkoušela. Inspiraci jsem brala z několika článků jak na českých, tak zahraničních stránkách, takže se předem omlouvám, příjde-li Vám někomu tento recept stejný, jako ten váš. Opravdu jsem si ho více-méně vymyslela. ;)






Ingredience:

Lívanečky:

  • 50g ovesných otrub (Marks & Spencer Oatbran)
  • 50g banánu
  • 1 vaječný bílek
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • skořice a perníkové koření dle chuti
  • cca 30ml vody
Tvarohový dip:
  • 40g nízkotučného tvarohu
  • 50g banánu
  • 7g burákového másla na ozdobu

Postup:
Do ovesných otrub přidáme trošku vody a rozmačkáme 50g banánu. Pak přisypeme jedlou sodu a dochutíme skořicí a perníkovým kořením.
Bílek si vyšleháme ve sníh a vmícháme do připravené směsi z otrub. 


Takto namíchanou směsí tvoříme lívanečky na rozehřáté teflonové pánvi. (Bez použití jakéhokoli oleje. ;) )

"Opékáme" z každé strany cca 1-2 minuty. :)) 

Během přípravy lívanečků si můžeme připravit tvarohový dip tak, že jen rozmačkáme banán s tvarohem. (Koho by to bylo napadlo :-D) Pokud Vám bude připadat příliš hustý, neřeďte ho trouškou vody. ;) 

Z této dávky mi vyšlo šest krásných lívanečků a světe div se, ani jsem je moc nepřipálila. :)

Takže teď už jen stačí lívance proložit tvarohovým dipem, zbytkem, co nepoužijete na náplň, je celé pěkně polít a místo "třešničky na dortu" si užít "burákové máslo na lívanečkách". .:)))


Nutriční hodnoty: 1 576Kj; 17,4g bílkovin; 56,5g sacharidů z toho 13g cukrů; 7g tuku; 8g vlákniny

Doufám, že si na nich pochutnáte stejně jako já, pro mě jsou od teď totiž jasnou volbou pro víkendové snídaně! :))

Žádné komentáře:

Okomentovat