neděle 16. března 2014

Chilli con carne



Tak na tenhle recept jsem se chystala už hodně dlouho a jsem víc než ráda, že jsem si na něj dnes konečně udělala čas a prostor v jídelníčku. Hodně dlouho jsem se inspirovala různými recepty na internetu, než jsem se rozhodla nepoužít ani jednu ze zdravějších variant z blogů, ale prostě si to opět vymyslet podle sebe. Takže stačilo otevřít lednici,, zjistit co ze základních ingrediencí je k mání a recept byl na světě. Pak už jen uvařit a zjistit, jaký je výsledek. Naštěstí se musím opět trochu samolibě pochválit, protože lepší chuť jsem ani neočekávala a i když jsem měla co dělat, aby se do mě porce vešla, klidně bych si dala nášup. :)



Ingredience:

  • 80g krůtích prsou
  • 150g červených fazolí v chilli omáčce (Bonduelle)
  • 50g zlaté kukuřice (Bonduelle)
  • 150g rajčat
  • 50g červené papriky
  • 5g hořké čokolády s chilli (Lindt Excelence)
  • 1 kus celozrnného pita chleba (Marks & Spencer)
  • cibule
  • česnek
  • sůl, pepř
  • paprika sladká x pálivá
  • chilli paprička nebo chilli koření
Nelekejte se dlouhého seznamu ingrediencí (jak se to občas u cizích receptů stává mě) jsou to hlavně drobnosti typu koření apod. :))


Postup:

Záměrně je v receptu použito maso z krůtích prsou, které si sami očistěte a následně rozemelte. Mleté krůtí maso je totiž zbytečně plné přidaných kůží a tudíž nežádoucích ne tolik zdravých tuků. ;)

Když máme takto připravené maso, pokračujeme krájením zeleniny, cibule a česneku. Papriku na malé kousky, abychom jí nemuseli příliš dlouho dusit, ale přesto zůstala "na zkus" a rajčata také, aby se naopak rychle rozvařili.



A teď už můžeme přejít k vlastnímu vaření. :)

V kastrůlku nejlépe s nepřilnavým povrchem si na vodě, nebo kapce oleje zpěníme cibulku s česnekem. Přidáme osolené a opepřené maso a pořádně ho rozmícháme, aby se nám rozpojilo na malé kousky. Jako další přidáme papriku, kastrůlek přiklopíme a necháme 2-3 minutky dusit. Když je paprika lehce změklá přidáme rajčata a dusíme dokud se nerozvaří.

Teď už stačí jen přidat fazole, kukuřici, rozpustit čokoládu a dochutit pomocí chilli. Záměrně jsem toto pálivé koření nechala až na konec, protože fazole už v pálivém nálevu jsou a i čtvereček čokolády trochu té pikantnosti přidá, takže s tím vážně opatrně. 

A pokud kroutíte hlavou nad rozpuštěnou čokoládou v tomto výborném obídku, rozhodně se toho nebojte, dodá tomu ten správný tón. ;)

No a nyní už jen opéct pita chléb nejlépe ve sklapovacím grillu  a můžeme servírovat. :)



Nutriční hodnoty: 2 000Kj; 33g bílkovin; 61g sacharidů z toho 23g cukrů; 8,5g tuku, 17g vlákniny

No prostě správně nabitý, vydatný a velmi chutný oběd.. :))) Přeji dobrou chuť ;)

P.S.: Omlouvám se za kvalitu fotografií, která tentokrát bohužel není nic moc, ale dnes bylo venku prostě špatné světlo. :(

Žádné komentáře:

Okomentovat