neděle 16. února 2014

Houbové rizoto s krůtím masem







U tohohle receptu jsem si dlouho lámala hlavu s tím, jak dosáhnout pověstné krémovitosti rizota. Jak říká Pohlreich -> přidáte máslo. Ale kdo z nás by se chtěl dobrovolně cpát máslem plným nezdravých tuků a upřímně, mě se dělá špatně už jen z pohledu na něj. Nakonec jsem na to vyzrála a doufám, že po vyzkoušení receptu si pochutnáte stejně jako já..! :))







Ingredience:

120g krůtích prsou
100g čerstvých žampionů (normální hřiby se v tomto období těžko shánějí..)
15-20g parmazánu (např. Grand moravia)
60g rýže Basmati
1/2 červené cibule
houbové koření
sůl, pepř
voda


Postup:

Nejprve si připravíme rýži. Já osobně návody u Basmati moc neposlouchám, takže jsem ji jen posypala houbovým kořením, (aby chytla tu správnou chuť, protože žampiony jí moc nedají) zalila od oka vodou, jako když se vaří normální sypaná rýže a šup s tím na plotnu.



Teď si vezmeme maso, které případně doočistíme a nakrájíme na menší kousky. Dále očistíme žampiony a nakrájíme, tak jak kdo má rád. Já osobně nesnáším, když jsou na tenoučké plátečky, radši dělám větší kousky. :) No a ještě cibulku pěkně na drobno (kdo nemá rád nemusí být ;) )


Když máme vše nakrájeno a připraveno, můžeme začít restovat. Nahřejeme si pánvičku s nepřilnavým povrchem a na sucho chvilku osmahneme cibulku. Pak přidáme žampiony a lehce podlijeme. (Kdo je opravdový labužník, může lehce podlít bílým vínem.) ! Když žampiony lehce zakápnete citronovou štávou neměli by zhnědnou, ale opatrně s tím. ! 
Necháme žampiony trochu pustit šťávu, přidáme maso, opět trochu houbového koření, sůl a pepř podle chuti (Se solením ale nedoporučuji moc přehánět, budeme ještě přidávat parmezán, který má dost výraznou chuť ;)). Přiklopíme a necháme dusit do změknutí. Poté odklopíme a necháme většinu vody vyvařit. ;)

Teď se vrátíme k rýži. Já jí měla po deseti minutách varu, ještě lehce tvrdou, takže jsem jí trochu dopodlila a nechala dál vařit. Na tohle rizoto je stejně lepší, když je trošku rozvařená, takže doporučuji hlídat a průběžně ochutnávat dokud se vám nebude zdát akorát.

A teď přichází ta nejlepší část, kdy vše pěkně smícháme dohromady. Takže hotovou rýži přidáme ke směsi žampionů s masem a přisypeme asi 3/4 parmazánu. Neděste se, když se vám ve směsi hub zbude trocha vyvařené šťávy, parmazán vše hezky spojí a vznikne ta úžasná krémovitost..! :)

Teď už jen stačí pěkně nandat na talíř, posypat zbytkem parmazánu a nazdobit třeba troškou pažitky.


Nutriční hodnoty: 1827Kj; 40g bílkovin, 51g sacharidů, 8g tuku

Přeji dobrou chuť!!! :)

P.S.: A jak se vypořádáváte s krémovitostí rizota vy? :)


Žádné komentáře:

Okomentovat